توجه: مشکل سیستم ارسال ایمیل سایت رفع گردید.
واپسین ها

جلوگیری از اشتباهات رایج در کدنویسی افزونه های وردپرس

جلوگیری از اشتباهات رایج در کدنویسی افزونه های وردپرس

سلام خدمت دوستان عزیز . امروز مطلب مفیدی برای طراحان و توسعه دهندگان وردپرسی مبنی بر جلوگیری از اشتباهات رایج در کدنویسی افزونه های وردپرس داریم . اشتباهاتی که ممکن است بسیاری از توسعه دهندگان یا به اصطلاح Developer های عزیز مرتکب آن شوند . با ما تا انتهای مطلب همراه باشید .

جلوگیری از اشتباهات رایج در کدنویسی افزونه های وردپرس

 

در اینجا سعی میشود به صورت عمومی و کلی مشکلات رایج توضیح داده شود .

  • اولین اشتباه توجه نکردن به سازگاری آن میباشد . شما قبل از اینکه بخواهید کد نویسی خود را آغاز کنید ، باید مشخص کنید که برای چه نسخه ای از PHP میخواهید کد نویسی را انجام دهید . بیشتر نسخه های پی اچ پی با بعضی از کاربران سازگاری دارد ، اما نه همگی آنها . باید قبل از شروع کار بررسی انجام داده و ببینید کاربران مورد نظر شما از چه نسخه PHP بیشتر استفاده میکنند و سپس بر اساس همان افزونه خود را بنویسید . پی اچ پی ۷ آخرین نسخه از پی اچ پی هست اما تنها ۳۰% از کاربران از این نسخه استفاده میکنند . پس اگر نسخه ۵ را نادیده بگیرید حدود ۷۰% از کاربران خود را از دست خواهید داد . در سایت وردپرس به راحتی میتوانید آمار استفاده از نسخه های مختلف و پی اچ پی مختلف را مشاهده کنید .

 

  • دومین اشتباه رایج ، انتخاب نام اشتباه برای توابع میباشد . یک نام تابع عمومی ، نامی بد برای تابع به حساب می آید . نام تابع باید آن را توصیف کند . همچنین از سایر توابع دیگر متمایز باشد . به عنوان مثال اگر نام تابع شما update باشد نامی بد انتخاب کرده اید . زیرا ممکن است با سایر توابع مشابه باشد و باعث بروز اختلال گردد . معمولا دلیل اینکه نام بد برای تابع انتخاب میشود این است که شخص کدنویس سعی میکند نامی کوتاه برای تابع خود انتخاب کند .

 

  • سومین اشتباه پیشوند برای تابع میباشد . همانگونه که مستحضرید سایر کد نویس ها میتوانند تابعی هم نام با تابع شما بنویسند . پس زمانی که افزونه ای فعال شود توابع مربوط به آن افزونه بارگزاری خواهند شد . همان طور که خودتان نیز میدانید این مشابه و یکسان بودن نام ها ممکن است باعث بروز مشکل در سایت شما شود . برای جلوگیری از این مشکل تنها کافیست یک پیشوند برای آن انتخاب کنید .

 

  • اشتباه چهارم دارا نبودن تابع uninstall میباشد . دارا بودن تابع uninstall در افزونه ها چیزی مهم است اما باید تحت استاندارد وردپرس باشد . استفاده از تابع uninstall دو راه دارد . اول استفاده از هوک uninstall  و دوم استفاده ساده از فایل uninstall .

 

  • اشتباه پنجم نگهداری حالت دیباگ به صورت خاموش است . وقتی روی یک پلاگین کار میکنید و میخواهید آن را خطا یابی کنید باید حالت دیباگ ( خطایابی ) وردپرس را فعال کنید . این کار کمک زیادی به شما در مشاهده خطاها و فهمیدن اینکه کدام تابع منقضی شده است .

 

  • اشتباه ششم فراموشی استفاده از nonces میباشد . این پارامتر برای امنیت سایت در آدرس و فرم هایتان استفاده میشود . یک nonce به لینک های خود با استفاده از فیلد مخفی اضافه کنید . چون هر کاربر یک nonce مربوط به خود دارد و سیستم متوجه میشود که کدام کاربر درخواست دسترسی داده است .

 

  • اشتباه هفتم عدم دریافت بازخورد از کاربر است . وقتی یک افزونه امکان ثبت نظر کاربر را ندارد یعنی عمر آن خیلی کوتاه است . افزونه شما باید بروز رسانی شود و از نظرات کاربران در آن استفاده شود . پس سعی کنید همیشه از نظرات کاربران خود باخبر شوید تا همیشه بهترین پلاگین ها را پیاده سازی کنید .

 

  • اشتباه هشتم پیروی نکردن از کدهای استاندارد وردپرس میباشد . وردپرس در سایت خودش منبعی از اطلاعات برای توسعه دهندگان عزیز دارد . فقط کافیست به بخش codex سایت وردپرس سر بزنید . یا از لینک WordPress PHP Coding standards کمک بگیرید . اگر کدهای شما استاندارد باشد بهتر و راحت تر توسط دیگران فهمیده خواهد شد .

 

امیدوارم که از مطلب جلوگیری از اشتباهات رایج در کدنویسی افزونه های وردپرس استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید .


این نوشته چندتا لایک داره؟

درباره C0D3R

همیشه آرزو داشتم یک فروشگاه و منبع آموزشی پارسی در زمینه دانلود منابع طراحی وب و گرافیک راه اندازی کنم که بواسطه اون بتونم بهترین ابزار در اختیار دوستان قرار بدم تا هزاران ایرانی به سادگی بتونن به ابزار مورد استفاده در دنیای وبمستری دسترسی داشته باشن، اون آرزو ، اکنون "وب لند" نام دارد ...
  • پیش از خرید: اگر سوالی دارید در بخش دیدگاه سایت مطرح نمایید. ( پایین هر محصول )
  • پس از خرید: اگر سوالی دارید در بخش پشتیبانی سایت مطرح نمایید.

دیدگاه خود را بیان کنید

به وب لند اعتماد کنید!

جزء معدود سایت های فروش آنلاین هستیم که دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نماد ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی می باشیم.